söndag 7 juli 2013

Sluta röka?

Innan man bestämt sig för att sluta kantas dagarna av ÅNGEST. Det mal ständigt i huvudet först-ska jag sluta, pallar jag , vill jag och kommer jag att lyckas denna gång. Sedan kommer alla anledningar och mal ett tag-HÄLSAN, jag vill ju leva hälsosamt, tänk om jag kommer få KOL, jag vill inte utsätta E för röken, tänk om han blir rökare bara för att jag är det. Jag fattar inte att beslutet ska vara så jäkla svårt att ta, beroendet kommer ständigt med ursäkter till varför man visst kan fortsätta röka- det är ju sommar och mysigt att sitta ute och röka, jag måste fokusera på skolan och det blir ju svårare när man har abstinens och jag gillar ju att röka! FAN FAN FAN vad jobbigt det ska vara! Så kommer då dagen-idag! När man för första gången ska dricka sitt morgonkaffe utan cigg. Jag pendlar mellan eufori-jag klarar det, jag lever och det går-till beroendet JAG VILL RÖKA NUUUU!!! Håll tummarna för mig! Klarar jag den här de värsta av dagar blir nästa enklare.... hoppas jag!

2 kommentarer:

  1. Klart att du fixar det, det blir lättare o lättare dag för dag, håller på dig :-)

    SvaraRadera
  2. Bra beslut.
    Sysselsätt dig med något annat istället - bryt rökrutinen.
    Tänker du inte på det så blir det lättare.

    Lycka till!

    SvaraRadera