måndag 9 februari 2015

Vad ska man göra?

När jag och E promenerade hem från dagis passerade vi skolan. Där bakom en snöhög låg en liten flicka i tårar medan de andra barnen lekte på andra sidan högen. Jag såg ingen vuxen i närheten så jag gick fram till henne och frågade hur hon mådde, om det hänt något eller om jag kunde hjälpa henne på något sätt. Hon torkade tårarna och sa att hon inte alls var ledsen eller att något hänt. Okej då ska jag lämna dig ifred, men försök att prata med någon vuxen om det är något som får dig att bli ledsen sa jag. Då såg de andra lekande barnen att jag var vid flickan och kom genast fram till henne, de sa att du är väl inte ledsen? Det var väl ingenting. Jag ville inte förvärra något för henne så jag tog E i hand och gick därifrån. Nu kan jag inte sluta tänka på henne, vad var det som hänt? Hoppas att det inte är något hon får uppleva varje dag. Fick bestämt känslan av att de andra barnen mycket väl visste att hon låg där och grät. Fy fan vad ungar/människor kan vara grymma mot varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar