måndag 23 juli 2012

Kottar och tv-spel

Idag har lilla E introducerats i tv-spelvärlden. Jag vet inte riktigt hur jag känner inför det. Jättekul att han tyckte det var roligt. Det visade sig att han hade en medfödd talang o spelade som att han aldrig gjort annat, men tv-spel liksom!? När jag ser engagerade spelnördar spela kan jag riktigt se hjärncellerna dö och personens intelligens förtvina. E ska läsa böcker, utbilda sig, bli läkare eller veterinär, driva ett djurhem i Afrika eller bli ordförande för WWF. Han ska INTE spela bort hjärnceller på Dreamhack!! Hoppas att det bara är en övergående entusiasm!
  Nej då jag överför inte alls mina egna drömmar på mitt barn, han är fri att utvecklas som han vill!

Vidare med inte lika oroande händelser, E fick mata en igelkott idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar