tisdag 24 juli 2012

Lekparker, bad och båtar


Idag bokade vi båtbiljetter för överfarten till Finland. Det går en våg av nostalgi genom mig av tanken på att göra min barndoms resa. Vi spenderade varje sommar i vår stuga utanför Kuusamo i Finland. Det är över 3 mil till närmsta by, isolerad rå vildmark och vansinnigt mycket mygg. Jag ser fram emot att se det med vuxna ögon, men är lite rädd att jag ska skingra barndomens rosa skugga. Helt ångestfritt är det dock inte, de senare åren jag spenderade där kändes som ett vildmarksfängelse utan flyktmöjligheter. En påverkande del i min ångest inför platsen dog för några år sedan vilket gör att jag känner mig fri och vill återupptäcka den genom lilla E. Jag längtar efter att återse mina släktingar och presentera dem för Emrik.
  Det lilla E:t har för övrigt fått med sig sin mor på både lekparksmaraton och premiärbad idag

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar